کدهای خطا لوازم خانگی

کدهای خطای یخچال و رفع ارور کد

نویسنده : مدیریت سایت 19 فروردین 1402 111 بازدید 1 نظر

کدهای خطای یخچال و رفع ارور کد
یک تعمیرکار یخچال و فریزر لازم است بداند که کد های ارور یخچال برای چیست و چگونه میتواند آن ارور کد ها را رفع کند. شما میتوانید با داشتن این بخش که شامل ارور کدهای یخچال فریزر سامسونگ، الجی، آاگ، زیمنس و بوش است با سرعت بیشتری آنرا عیب یابی کنید. وقتی ارور کدهای همه یخچال ها را داشته باشیم میتوانیم عیب را راحت تر رفع کنیم.

کد خطاهای یخچال سامسونگ
ارور یخچال samsung

یکی از یخچال های پرفروش در ایران سامسونگ است که لازم است که در ابتدا کد ارورهای یخچال سامسونگ را بدانیم. البته در آموزش تعمیر یخچال همین سایت شما میتوانید اطلاعات تخصصی تر در این زمینه بدست آورید.

کدخطای یخچال سامسونگ : 4E
علت کد خطای یخچال سامسونگ: نشان دهنده آسیب سنسور یخچال فریزر است

رفع عیب کد خطای 4E یخچال سامسونگ: جایگزینی تنها راه حل است. با این حال، ممکن است به دلیل سیم کشی نیز رخ دهد

کدخطای یخچال سامسونگ: 5E
علت کد خطای یخچال 5E سامسونگ: احتمال آسیب به سنسور و یا قطع جریان برق وجود دارد.

کد خطای 5 یخچال سامسونگ

رفع عیب کد خطای E5 یخچال سامسونگ: ابتدا سعی کنید چندین بار آن را با تنظیم مجدد یخچال خود پاک کنید. حسگر یخ را بررسی و در صورت لزوم آن را جایگزین کنید

کدخطای یخچال سامسونگ: 5

علت کد خطای یخچال سامسونگ: مربوط به یخ سازاست

رفع عیب کد خطای یخچال سامسونگ: دستگاه و سخت افزار سیم خود را بررسی کنید. در صورت لزوم، دستگاه را جدا کنید و هر قسمت را به طور جداگانه بررسی کنید اگر بعد از جمع آوری و نصب مجدد هیچ نتیجه ای مثبت دیده نشد، دستگاه را تعویض کنید.

کدخطای یخچال سامسونگ: 6E
علت کد خطای یخچال سامسونگ: این خطای سنسور محیطی است که ممکن است پس از قطع برق رخ دهد

رفع عیب کد خطای یخچال سامسونگ: برای پاک کردن آن، PowEr FrEEzE و PowEr Cool را فشار دهید، به طور همزمان نگه داشته و آنها را برای حدود 15-20 ثانیه نگه دارید. معمولا این بازنشانی ساده یک یخچال را به عملکرد عادی وارد می کند.

کدخطای یخچال سامسونگ: 8E
علت کد خطای یخچال سامسونگ: آسیب دیدن سنسور یخ ساز به این معنی است که سنسور قطع یا غیرفعال است.

رفع عیب کد خطای یخچال سامسونگ: بررسی سیم کشی و سنسور و در صورت لزوم باشد آن را تعویض جایگزین کنید.

کدخطای یخچال سامسونگ: 23E
علت کد خطای یخچال سامسونگ: خطای فن خنک کننده – پانل کنترل – سیم کشی

رفع عیب کد خطای یخچال سامسونگ: بررسی خنک کننده تا مطمئن شوید به درستی کار می کند اگر خیر، تعمیر یا تعویض فن – کنترل برد و مهار کردن سیم  با استفاده از چندین متر سیم.

کدخطای یخچال سامسونگ: 25E
علت کد خطای یخچال سامسونگ: یخ زدگی

رفع عیب کد خطای یخچال سامسونگ: تایمر یخ زدایی و یا کنترل پنل را بررسی کنید.

کدخطای یخچال سامسونگ: 39E
علت کد خطای یخچال سامسونگ: حسگر یخ ساز – کمبود آب در یخ ساز

رفع عیب کد خطای یخچال سامسونگ: بررسی همه اتصالات اطراف یخ ساز (سیم های سیم، خطوط آب، و غیره) خطا ممکن است نشان دهنده آسیب دستگاه یخ ساز باشد و ممکن است نیاز به جدا کردن و بررسی هر بخشی از آن دارید – خط آب و عناصری که مجاور یخ ساز هستند را بررسی کنید اگر کار نمی کند، ممکن است نیاز به جایگزینی یخ ساز باشد.

کدخطای یخچال سامسونگ: 86E و 83E
علت کد خطای یخچال سامسونگ: قطع برق و بی ثباتی رایج در اینورتر PDA

رفع عیب کد خطای یخچال سامسونگ: همه این خطاها را می توان با تنظیم مجدد کل دستگاه پاک کرد.

کدخطای یخچال سامسونگ: 40E
علت کد خطای یخچال سامسونگ: خطای فن محفظه یخ

رفع عیب کد خطای یخچال سامسونگ: نشان می دهد که فن به علت قطع اتصال  کار نمی کند. توصیه می شود سیم کشی و مدار اصلی را بررسی کنید.

کدخطای یخچال سامسونگ: 84E
علت کد خطای یخچال سامسونگ: این خطا یک قفل چرخان (روتور) را نشان می دهد- تغییر ولتاژ ناشی از قفل روتور

رفع عیب کد خطای یخچال سامسونگ: کل کمپرسور سه سرعت DC می بایست جایگزین شود. تنها راه رسیدن به راکتور قفل شده، ورود به کمپرسور است.

کدخطای یخچال سامسونگ:  83E , 85E , 88 88یا86 E
علت کد خطای یخچال سامسونگ: عملکرد نادرست اینورتر PBA

رفع عیب کد خطای یخچال سامسونگ: آن را خاموش کرده یا آن را از برق جدا کنید و 3 تا 5 دقیقه منتظر بمانید. سپس آنرا روشن یا دوباره وصل کنید تا سیستم را بازنشانی و کد را پاک شود.

کدخطای یخچال سامسونگ: 14E
علت کد خطای یخچال سامسونگ: مسائل یخ ساز

رفع عیب کد خطای یخچال سامسونگ: یخچال سامسونگ را دوباره تنظیم کنید. منظور از دوباره تنظیم کردن بازکردن بخش های یخ ساز و نصب مجدد و جایگذاری صحیح کشوها و اطمینان از بسته بودن درب ها است.

کدخطای یخچال سامسونگ: 22E
علت کد خطای یخچال سامسونگ: به این معنی است که شما در واقع دو خطا دارید، سنسور یخ زدگی از کار افتاده است  و یا فن یخچال سامسونگ خوب کار نمی کند.

رفع عیب کد خطای یخچال سامسونگ: جایگزینی سنسور و فن (حذف پنل عقب در داخل و انجماد یخ)  نیاز به یک منبع گرما برای سرعت بخشیدن به گرمایش.

کدخطای یخچال سامسونگ: (OF, OFF)
علت کد خطای یخچال سامسونگ: کمپرسور در حال اجرا نیست

رفع عیب کد خطای یخچال سامسونگ: تنظیم مجدد ساده

کدخطای یخچال سامسونگ: 26E
علت کد خطای یخچال سامسونگ: توقف تولید یخ

رفع عیب کد خطای یخچال سامسونگ: موقعیت یخ ساز را بررسی کنید.

در این قسمت از کد خطاها به سری rb یخچال سامسونگ میپردازیم.

ارور کد خطای 5 یخچال سامسونگ
علت کد خطای یخچال سامسونگ: دماسنج یخچال

رفع عیب کد خطای یخچال سامسونگ: یخچال را از برق جدا کنید و اتصالات سیم کشی را در مدار سنسور دمای یخچال بررسی کنید. اگر اتصالات سیم کشی درست باشد، سنسور دمای یخچال را جایگزین کنید. اگر مشکل همچنان ادامه دارد، صفحه کنترل الکترونیکی را جایگزین کنید.

کدخطای d یخچال سامسونگ
علت کد خطای یخچال سامسونگ: حسگر یخچال

رفع عیب کد خطای یخچال سامسونگ: یخچال و فریزر را از برق جدا کنید و اتصالات سیم کشی را در مدار سنسور یخچال فریزر بررسی کنید. اگر اتصالات سیم کشی درست باشد، حسگر یخچال را خاموش کنید. اگر مشکل همچنان ادامه دارد، صفحه کنترل الکترونیکی را جایگزین کنید.

کدخطای E5 یخچال سامسونگ
علت کد خطای یخچال سامسونگ: خطای سنسور دمای محیط

رفع عیب کد خطای یخچال سامسونگ: یخچال را از برق جدا کنید و اتصالات سیم کشی را در مدار سنسور دمای محیط بررسی کنید. اگر اتصالات سیم کشی درست باشد، سنسور دمای محیط را جایگزین کنید. اگر مشکل همچنان ادامه دارد، صفحه کنترل الکترونیکی را جایگزین کنید.

کدخطای f5 یخچال سامسونگ
علت کد خطای یخچال سامسونگ: خطای سنسور دمای فریزر

رفع عیب کد خطای یخچال سامسونگ: یخچال و فریزر را از برق جدا کنید و اتصالات سیم کشی را در مدار سنسور دماسنج فریزر بررسی کنید. اگر اتصالات سیم کشی درست باشد، سنسور دمای یخچال را جایگزین کنید. اگر مشکل همچنان ادامه دارد، صفحه کنترل الکترونیکی را جایگزین کنید.

کدخطای d5 یخچال سامسونگ
علت کد خطای یخچال سامسونگ: خطای سنسور یخچال فریزر

رفع عیب کد خطای یخچال سامسونگ: یخچال را از برق جدا کنید و اتصالات سیم کشی را در مدار سنسور یخچال فریزر بررسی کنید. اگر اتصالات سیم کشی درست باشد، سنسور یخچال فریزر را جایگزین کنید. اگر مشکل همچنان ادامه دارد، صفحه کنترل الکترونیکی را جایگزین کنید.

کد خطاهای یخچال بوش
ارور یخچال بوش

از گرانترین یخچالهای بازار ایران بوش است که در اینجا تمامی کدهای ارور بوش را برای شما آورده ایم. اگر تعمیرکار ماهر نیستید حتما با احتیاط برای رفع برخی از خرابی های یخچال بوش 

کد خطای E1 یخچال بوش
کد خطای E1 به معنای خرابی سنسور دمای یخچال می باشد

سوکت سنسور را یک بار بیرون بیاورید و مجددا بزنید. سنسور دما در بالا سمت راست قرار دراد. اگر مشکل برطرف نشد باید سنسور یخچال تعویض گردد.

جهت رفع ارور مشاهده شده بر روی نمایشگر با متخصصان سرویس آنلاین تماس گرفته و مشکل خود را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایید.

کد خطای E2 یخچال بوش
کد خطای E2 خرابی سنسور دمای فریزر را نشان میدهد.

سنسور فریزر را بررسی کنید. اگر به هر طریقی کار نکرد باید آن را تعویض نمایید. سنسور دمای فریزر، دمای فریزر را در دیسپلی یا نمایشگر نشان می دهد. در صورت خرابی سنسور دمای فریزر، دما فریزر درست نشان داده نمی شود.

جهت رفع ارور مشاهده شده بر روی نمایشگر با متخصصان سرویس آنلاین تماس گرفته و مشکل خود را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایید.

کد خطای E3 یخچال بوش
خطای E3 مشکل در سنسور دما کشوی داخل یخچال می باشد.

ابتدا برق یخچال را به مدت 1 دقیقه قطع کنید. سپس سنسور کشوی داخل یخچال را در بیارید. مجددا سنسور را وصل نمایید. سپس برق یخچال را وصل کنید. اگر تعمیرکار یخچال نیستید لازم است که تجربه بیشتری در این زمینه داشته باشید وگرنه به یخچال بوش خود بیشتر آسیب میرسانید.

کد خطاهای یخچال کنوود
کد ارور یخچال کنوود

یخچال کنوود در بازار ایران از گرانترین ها است، که لازم است اگر میخواهید تعمیر اصولی روی آن انجام دهید کار را به یک تعمیرکار بسپارید. ما در کارگاه عملی آموزش تعمیرات یخچال براحتی بازکردن و روش های رفع عیب کنوود را تدریس میکنیم و در اینجا لازم است که شما کدهایی که مرتبط به این یخچال هست را برای تسریع کار عیب یابی بدانید.

کد خطای E0 یخچال کنوود
کد خطای E0 به معنای این است که سنسور فریزر خراب است.

در مرحله اول باید به طور کامل سنسور و اتصالات را بررسی کنید و در صورت نیاز تعمیر و یا با قطعه جدید جایگزین کنید. البته گاهی اوقات خرابی در مدار برد اصلی دستگاه می تواند منجر به بروز این دسته از ارورهای یخچال فریزر کنوود گردد . جهت رفع ارور مشاهده شده بر روی نمایشگر با متخصصان کنوود سرویس تماس گرفته و مشکل خود را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایید.

کد خطای E1 یخچال کنوود
در صورت خراب شدن و ایجاد عیب در سنسور دیفراست این کد خطا نمایش داده میشود.علاوه بر نمایش کد خطا E1 روی صفحه نمایش، همچنین می توانید برفک و یخ را در یخچال مشاهده کنید که همگی نشان دهنده خرابی سنسور دیفراست می باشد.

برای بر طرف شدن این دسته از کدهای خطا و ارور یخچال فریزر کنوود لازم است سنسور دیفراست را کاملا بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کنید.

جهت رفع ارور مشاهده شده بر روی نمایشگر با متخصصان کنوود سرویس تماس گرفته و مشکل خود را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایید.

کد خطای E3 یخچال کنوود
در مورد خطای E3 خراب شدن سنسور بین یخچال و فریزر عامل می باشد. بین یخچال و فریزر نوعی سنسور قرار دارد که در واقع کانال ارتباطی این دو بخش می باشد.

بررسی سالم و یا معیوب بودن این سنسور کاملا تخصصی می باشد و بهتر است از افراد حرفه ای در تعمیر یخچال فریزر کنوود کمک و راهنمایی بگیرید.

کد خطاهای یخچال ال جی
یخچال ال جی کد ارور

بهرحال یکی از یخچال های محبوب در ایران ال جی LG است که بازار فروش خوبی دارد. یخچال ال جی جدی دارای صفحه نمایشگر است که ارور ها را بصورت کد روی آن مینویسد. سری های قدیمی یخچال LG دارای چراغ سبز، زرد یا قرمز است که چشمک و روشن و خاموش شدن هر یک نمایانگر نوعی ایراد است.

یک تعمیرکار یخچال الجی لازم است که ارور های این یخچال را بداند تا سریعتر بتواند رفع عیب کند. پس این صفحه را در موبایل خودتون ذخیره کنید تا در صورت لزوم در دسترس باشد.

کد خطا یا ارور OF F یا O FF یخچال ال جی
نمایش این کد بر روی صفحه نمایش به معنای این است که یخچال در حالت دمو یا نمایشگاهی وجود دارد. در این حالت اجزای خنک کننده یخچال از کار می افتند. این حالت برای صرفه جویی انرژی در مواقع نمایش یخچال در داخل فروشگاه کاربرد دارد. برای اینکه یخچال خود را از این حالت خارج کنید، بهتر است به دفترچه راهنمای یخچال ال جی مراجعه کنید. در اکثر یخچال های ساید بای ساید ال جی، مراحل کار به صورت خلاصه به شرح زیر است:

ابتدا درب یخچال را باز کنید و دربی که پنل بر روی آن واقع است (درب سمت چپ) را ببندید. کلید ICE PLUS/LOCK را بهمراه کلید REFRIGERATOR بصورت همزمان فشار داده و ۳ الی ۶ ثانیه نگه دارید. یخچال بایستی به حالت کارکرد نرمال خود بازگردد.

کد خطا یا ارور Er FR یخچال ال جی
ایراد در موتور فن یخچال دلیل بروز این ارور می باشد. موتور فن یخچال را برررسی نمایید و در صورت تشخیص تکنسین آن را تعویض نمایید.

کد خطا یا ارور Er IF یا Er 1F یخچال ال جی
این ارور به خطای فن در بخش یخ سازی دستگاه اشاره دارد. بررسی کنید فن بخش یخساز مسدود نباشد. معیوب بودن موتور فن و یا سیم کشی های مدار این بخش، ایراد در برد کنترل و یا از کار افتادن کلی موتور فن می تواند از دلایل بروز این خطا باشد.

کد خطا یا ارور Er 15 یخچال ال جی
موتور فن یخ ساز دچار مشکل شده است. بررسی موتور فن یخساز و تعویض آن در صورت لزوم باید با تشخیص تکنسین تعمیرات یخچال صورت گیرد.

کد خطا یا ارور Er dH یخچال ال جی
این خطا مربوط به ایراد در هیتر دیفراست، PCB یا فیوز می باشد. بررسی هیتر دیفراست و برد کنترل پاور و نیز فیوز توسط تکنسین ضروری است و نیز تعویض هر یک از این اجزاء می بایست با نظر تکنسین انجام گیرد.

کد خطا یا ارور Er FS یخچال ال جی
این ارور مربوط به سنسور فریزر می باشد. سنسور و اتصالات آن را چک کنید. در صورت تشخیص تکنسین اجزائی مانند ترمیستور، اتصالات سیم ها و یا PCB اصلی ممکن است به تعویض نیاز داشته باشند.

کد خطا یا ارور Er rF یخچال ال جی
اشاره به کارکرد غیر عادی موتور فن دارد. موتور فن را بررسی نمایید. ممکن است نیاز به تعویض موتور فن و یا برد کنترل اصلی باشد.

کد خطا یا ارور Er rS یخچال ال جی
این خطا به ایراد سنسور یخچال اشاره دارد. سنسور و سیم کشی ها و اتصالات را بررسی نمایید. ممکن است تعویض ترمیستور، اتصالات سیم ها و یا برد کنترل پاور اصلی لازم باشد.

کد خطا یا ارور Er HS یخچال ال جی
خطای سنسور رطوبت دستگاه. جهت وجود اتصال کوتاه یا ایراد در سیم کشی سنسور به دقت مدار را بررسی نمایید. ممکن است سنسور رطوبت یخچال معیوب بوده و نیاز به تعویض داشته باشد.

کد خطا یا ارور Er IS یخچال ال جی
این ارور به ایراد سنسور یخ ساز اشاره دارد. سنسور را برای هرگونه اتصال کوتاه یا ایراد در سیم کشی آن بررسی کنید. ممکن است سنسور یخ ساز یخچال معیوب بوده و نیاز به تعویض داشته باشد.

کد خطا یا ارور Er SS یخچال ال جی
این خطا مربوط به سنسور بخش دراور یا کشویی یخچال است. سنسور کشویی را برای هرگونه اتصال کوتاه یا ایراد در سیم کشی آن بررسی کنید. ممکن است سنسور دمای بخش دراور یخچال نیاز به تعویض داشته باشد.

کد خطا یا ارور Er rt یخچال ال جی
خطای سنسور دمای محیط. دلایل بروز خطا خرابی سنسور، اتصال کوتاه و یا ایراد در اتصالات و سیم کشی ها می باشند.

کد خطا یا ارور Er lt یخچال ال جی
اشاره به خطای سیستمی در داخل یخ ساز دارد. بخش تست گیرنده یخ ساز را بررسی نمایید. در صورت تشخیص تکنسین باید مجموعه یخ ساز را تعویض نمایید.

کد خطا یا ارور Er gF یخچال ال جی
ارور فلومتر یا جریان سنج دستگاه. فشار آب را بررسی نمایید. فلومتر ممکن است معیوب شده باشد که نیاز به تعویض خواهد داشت.

کد خطا یا ارور Er FF یخچال ال جی
هشدار از کار افتادن فن اواپراتور. موتور فن اواپراتور، برد کنترلی و سیم ها و اتصالات جزو اجزائی هستند که باید بررسی و در صورت تشخیص متخصص، تعویض گردند.

کد خطا یا ارور Er CF یخچال ال جی
این خطا به خراب بودن موتور فن کندانسور اشاره دارد. موتور فن کندانسور، برد کنترلی و سیم کشی های مربوطه را کنترل کنید. همچنین در صورت خرابی این قطعات، بنابر تشخیص متخصص، تعویض آنان ممکن است لازم باشد.

کد خطا یا ارور r dH یخچال ال جی
در صورت نرسیدن سنسور به دمای بالای ۴۰ درجه فارنهایت، ارور فوق نمایش داده می شود. دلایل بروز خطا که می بایست چک شوند، شامل فیوز معیوب، هیتر خراب و برد کنترلی معیوب هستند. اجزائی که احتمال تعویض خواهند داشت، مجموعه کنترلر، هیتر دیفراست و رله برد کنترل می باشد.

کد خطا یا ارور Er CO یخچال ال جی
ارور فوق به خطای ارتباطات اشاره می کند. خطای ارتباطی بین برد اصلی و برد نمایشگر را بررسی نمایید. برد کنترلی نمایشگر، PCB و یا سیم کشی های مربوطه در صورت نیاز، باید تعویض گردند.

کد خطا یا ارور FF یخچال ال جی
خطای موتور فن فریزر. فن فریزر و موتور آن را بررسی نمایید. ممکن است برای رفع خطا لازم به تعویض موتور فن فریزر باشید.

کد خطا یا ارور F dH یخچال ال جی
در صورتی که سنسور در دیفراست به بالای ۴۰ درجه فارنهایت نرسد، این ارور نمایش داده می شود. فیوز معیوب، هیتر خراب و برد کنترلی دارای عیب می توانند دلایل بروز خطا باشند، آنها را بررسی کنید. اجزائی که در صورت لزوم نیاز به تعویض خواهند داشت، شامل مجموعه کنترلر، هیتر دیفراست و رله برد کنترل می باشد.

کد خطا یا ارور F dS یخچال ال جی
این خطا به سنسور دیفراست فریزر مربوط است. ایرادات سیم کشی و یا اتصال کوتاه سنسور را بررسی نمایید. ممکن است مجموعه کنترلر خراب باشد که نیاز به تعویض دارد. مجموعه کنترلر شامل ترمیستور دیفراست و فیوز برای سیستم دیفراست می باشد.

کد خطا یا ارور r dS یخچال ال جی
این خطا به سنسور دیفراست یخچال مربوط است. ایرادات سیم کشی و یا اتصال کوتاه سنسور را بررسی کنید. مجموعه کنترلر که شامل ترمیستور دیفراست و فیوز برای سیستم دیفراست می باشد، ممکن است معیوب و نیاز به تعویض داشته باشد.

کد خطا یا ارور ۱F یا F1 یخچال ال جی
این کد خطا مربوط به فن دمنده یخ ساز و یا موتور یخ ساز است. احتمالا این قطعات دچار خرابی شده و نیاز به تعویض دارند. همچنین ممکن است، برد پاور اصلی نیز نیاز به تعویض داشته باشد.

کد خطا یا ارور ۲۲ یخچال ال جی
در صورتی که صدای کلیک مانندی به گوش برسد و این کد خطا نمایش داده شود، رله کمپرسور خراب بوده و نیاز به تعویض خواهد داشت.

کد خطا یا ارور ۶۷ یخچال ال جی
این خطا در مواقعی که فضای خالی در درب وجود داشته باشد، بطوریکه یخچال تشخیص داده که بصورت کامل ایزوله نبوده و هدر رفت انرژی دارد، نمایش داده می شود. ارور فوق همچنین می تواند به معنای پر بودن فریزر نیز باشد. درب یخچال را چک کنید. قفل درب و لاستیک های اطراف درب را بررسی نمایید. گاهی با کشیدن یخچال از برق و اتصال دوباره به پریز پس از چند ثانیه، مشکل برطرف می گردد.

کد خطاهای یخچال دوو
یخچال daewoo

کد خطا یا ارور F1 یخچال دوو
دلالت بر مشکل سنسور فریزر دارد. علت بروز خطا ایراد در سنسور فریزر یخچال، قطع بودن اتصالات و یا اتصال کوتاه در مدار است. اسن سنسور کمپرسور یا فن فریزر را کنترل می کند که ۲۵ دقیقه روشن و ۲۵ دقیقه خاموش می شود. اگر سنسور فریزر سالم باشد، خطا بصورت خود به خود برطرف می شود.

کد خطا یا ارور r1 یخچال دوو
مشکل در سنسور یخچال وجود دارد. علت خطا می تواند خرابی سنسور، قطع بودن سیم ها و یا اتصال کوتاه در مدار است. سنسور شرایط دمای محیط را کنترل می کند. اگر سنسور یخچال سالم باشد، خطا بصورت خود به خود برطرف می گردد.

کد خطا یا ارور rt یخچال دوو
این ارور به سنسور دمایی یخچال مربوط است. خرابی سنسور، قطعی سیم و یا اتصال کوتاه می توانند دلایل احتمالی بروز خطا باشند. این سنسور عملکرد عادی دستگاه را کنترل می نماید.

کد خطا یا ارور rt یخچال دوو
این ارور به سنسور دمایی یخچال مربوط است. خرابی سنسور، قطعی سیم و یا اتصال کوتاه می توانند دلایل احتمالی بروز خطا باشند. این سنسور عملکرد عادی دستگاه را کنترل می نماید.

کد خطا یا ارور dr یخچال دوو
این خطا به باز بودن درب یخچال مربوط است. همچنین ممکن است هر یک از ارورهای dF، dR و dH بر روی نمایشگر نشان داده شوند که به ترتیب خطای باز بودن درب فریزر، درب یخچال و درب هوم بار را گزارش می کنند. این ارورها در حالتی که درب بیش از ۱ دقیقه باز مانده باشد، نشان داده می شود. سوئیچ قفل درب باید بررسی گردد.

کد خطا یا ارور C1 یخچال دوو
این ارور به برنامه غیر عادی مرتبط است. در صورتی که کمپرسور بیش از ۳ ساعت کار کند در حالیکه دمای سنسور دیفراست بیش از -۵ درجه باشد. هر گاه دما به زیر -۵ درجه برسد، ارور محو می گردد.

کد خطا یا ارور F3 یخچال دوو
این ارور به بازگشت به حالت عادی پس از دیفراست مربوط است. در صورتی که درب بیش از یک دقیقه باز باشد. احتمالا میکروسوئیچ درب معیوب است و باید تعویض گردد.

کد خطا یا ارور d2 یخچال دوو
این خطا مربوط به حالت اجباری دیفراست برای A/C می باشد. ابتدا دستگاه را بر روی حالت قفل باز قرار دهید. سپس دکمه تنظیم یخچال را ۵ بار فشار دهید در حالی که دکمه تنظیم فریزر را بطور همزمان فشار می دهید. در صورتی که دمای سنسور دیفراست بالاتر از ۱۰ درجه باشد، حالت اجباری دیفراست برای A/C به اتمام می رسد.

کد خطا یا ارور E1 یخچال دوو
این خطا مربوط به سنسور یخ سازی می باشد. دلیل بروز آن خرابی سنسور و یا قطعی سیم یا اتصال کوتاه در مدار سنسور می باشد.

کد خطا یا ارور EF یخچال دوو
خطای مورد نظر به سنسور جریان مرتبط است. هرگاه پس از گذشت مدت زمانی، جریان یا پالسی از طرف یخچال تشخیص داده نشود، یا مقدار آن زیر ۱۰ واحد باشد و درحالیکه شیر تامین آب باز باشد، ارور نمایش داده می شود.

کد خطا یا ارور Et یخچال دوو
این ارور مربوط به سنسور توازن یخچال است. در صورت خرابی، تعویض سنسور می بایست انجام گیرد.

کد خطا یا ارور E9 یخچال دوو
این ارور به خطای تامین آب اشاره دارد.

کد خطا یا ارور EA یخچال دوو
این ارور به خطای یخ سازی و انداختن پیوسته آن اشاره دارد. هنگامی که ۳ بار متوالی افتادن یخ تشخیص داده می شود. در این حالت سنسور SW نیز خطا می دهد. می بایست بخش یخ سازی را متوقف کنید. در حالتی که سنسور SW به حالت عادی بازگشته، دکمه پاور را فشار اده و این بخش را ریست نمایید.

کد خطاهای یخچال زیمنس
یخچال siemens

کد خطای E1 یخچال زیمنس
سنسور دمای معیوب (سنسور دما ایراد دارد/سنسور دما باید تعویض شود)

جهت رفع ارور مشاهده شده بر روی نمایشگر با متخصصان سرویس آنلاین تماس گرفته و مشکل خود را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایید.

کد خطای E2 یخچال فریزر زیمنس
خطای سنسور اپراتور (سنسور اپراتور در قسمت فریزر ایراد دارد)

جهت رفع ارور مشاهده شده بر روی نمایشگر با متخصصان سرویس آنلاین تماس گرفته و مشکل خود را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایید.

کد خطای E3 یخچال زیمنس
خطای سنسور فریزر (سنسور فریزر ایراد دارد)

جهت رفع ارور مشاهده شده بر روی نمایشگر با متخصصان سرویس آنلاین تماس گرفته و مشکل خود را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایید.

کد خطاهای یخچال ایندزیت
یخچال indesit

کد خطای E1 یخچال ایندزیت
کد خطای E1 به معنای این است که سنسور یخچال معیبوب است

جهت رفع ارور مشاهده شده بر روی نمایشگر با متخصصان سرویس آنلاین تماس گرفته و مشکل خود را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایید.

کد خطای E2 یخچال ایندزیت
در مورد کد خطای E2 دمای فریزر مشکل دارد و قسمت درجه حرارت دمای نادرستی را نشان میدهد

جهت رفع ارور مشاهده شده بر روی نمایشگر با متخصصان سرویس آنلاین تماس گرفته و مشکل خود را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایید.

کد خطای E3 یخچال ایندزیت
در مورد خطای E3 دمای ناحیه یخچال مشکل دارد و درجه حرارت نادرستی را نشان میدهد. (مشکل در ناحیه دیفراست است، قسمتی که وظیفه آب کردن یخ را برعهده دارد)

جهت رفع ارور مشاهده شده بر روی نمایشگر با متخصصان سرویس آنلاین تماس گرفته و مشکل خود را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایید.

کد خطاهای یخچال آریستون
یخچال ariston

کد خطای E1 ساید بای ساید آریستون
در صورتی که ساید بای ساید آریستون ارور E1 میدهد، در این صورت احتمالا این آلارم مربوط به سنسور دمای قسمت یخچال آریستون بوده و باید تعویض گردد.

برای رفع عیب سنسور و اتصالات سنسور و در نهایت برد یخچال آریستون تعویض گردد.

کد خطای E2 در یخچال فریزر آریستون
در صورتی که یخچال فریزر و ساید آریستون آلارم E2 میدهد، در این صورت احتمال ایراد در سنسور قسمت فریزر میباشد.

برای رفع ایراد آلارم E2 سنسور و اتصالات آن و درنهایت برد چک شده ودر صورت نیاز تعویض گردد.

کد خطای E3 در ساید بای ساید آریستون
در صورتی که ساید و یخچال فریزر آریستون ارور E3 میدهد، در این صورت به احتمال زیاد سنسور دیفراست ایراد داشته، و دستگاه سرمای کافی نخواهد داشت، و ضمنا احتمالا دستگاه با برفک همراه خواهد بود.
جهت رفع ارور مشاهده شده بر روی نمایشگر با متخصصان سرویس آنلاین تماس گرفته و مشکل خود را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایید.

کد خطاهای یخچال آاگ
یخچال AEG

کد خطای F1 ساید بای ساید آاگ
کد خطای E1 به معنای این است که سنسور دمای فریزر AEG ایراد دارد

جهت رفع عیب ،مقدار اهم سنسور فریزر آاگ را اندازه بگیرید و اتصالات را چک نمایید، در صورت نیاز تعویض گردد

جهت رفع ارور مشاهده شده بر روی نمایشگر با متخصصان سرویس آنلاین تماس گرفته و مشکل خود را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایید.

کد خطای R1 در یخچال فریزر آاگ
در مورد کد خطای R1 سنسور دمای یخچال AEG ایراد دارد

مقدار اهم سنسور دمای یخچال چک شود، اتصالات سنسور چک شود و در صورت نیاز سنسور دمای یخچال تعویض گردد جهت رفع ارور مشاهده شده بر روی نمایشگر با متخصصان سرویس آنلاین تماس گرفته و مشکل خود را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایید.

کد خطای RT در ساید بای ساید آاگ
در مورد خطای RTسنسور دمای محیطی یخچال فریزر AEG ایراد دارد.

مقدار اهم سنسور محیطی چک شود، اتصالات سنسور چک شود و در صورت نیاز سنسور محیطی تعویض گردد.

جهت رفع ارور مشاهده شده بر روی نمایشگر با متخصصان سرویس آنلاین تماس گرفته و مشکل خود را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایید. کسانیکه فنی هستند یا تعمیر یخچال را تازه یاد گرفته اند سعی کنند با احتیاط تمامی جوانب را جهت رفع صحیح عیب در نظر بگیرد.

ارسال دیدگاه :